Nová koncepcia „Made in China“: od lacnej výroby k inováciám a kvalite

21. júna 2024

V posledných dekádach sa pojem „Made in China“ a s ním spojená stigma stali synonymom lacnej pracovnej sily, masovej výroby, nekvalitných výrobkov a falzifikátov. Pokiaľ ide o kvalitu, ľudia sa radšej obracajú na krajiny, ako sú USA, Nemecko, Spojené kráľovstvo alebo Japonsko, či Francúzsko. Na čínskej strane bol preto vypracovaný plán „Made in China 2025“, ktorého hlavným cieľom je posunúť Čínu z pozície „továrne sveta“, s lacnou výrobou a nízkou kvalitou, k výrobe tovaru s vysokou pridanou hodnotou. Tento tovar sa bude nielen vyrábať a inštalovať na domácom trhu, ale aj systematicky vyvíjať a označovať čínskymi značkami.

Táto stratégia je stanovená v troch krokoch s uplatnením od roku 2025 do roku 2049. Cieľom je povýšiť Čínu na vrchol v oblasti výroby a špičkových technológií. Plán sa tiež snaží zvýšiť konkurencieschopnosť na domácom aj svetovom trhu.

V tomto článku sa spolu s našou travel manažérkou Michaelou pozrieme na novú koncepciu „Made in China“, ktorej cieľom je priniesť kvalitnejšie výrobky a technologickú dokonalosť:

Kvalita ako kľúčový prvok

Nový prístup Číny k samotnej produkcii sa v prvom kroku zameria na kvalitu. Zatiaľ čo v minulosti bola čínska produkcia často kritizovaná za nízku kvalitu, dnes sa čínski výrobcovia snažia ponúkať produkty, ktoré obstoja v konkurencii s tými najlepšími na svete. Zlepšenie kvality je zjavné napríklad v automobilovom priemysle, kde čínske vozidlá začínajú získavať uznanie na medzinárodnej úrovni. Za účelom vytvorenia globálnych čínskych značiek je samozrejmá digitalizácia výrobných procesov</strong

Namiesto kopírovania – inovácie

Do roku 2035 sa chce krajina draka zaradiť sa medzi priekopníkov inovačných riešení a dosiahnuť významné technologické objavy. Čína investuje obrovské prostriedky do výskumu a vývoja. Už dávno sa neobmedzuje na kopírovanie západných technológií, ale sa stáva lídrom v inovačných riešeniach mnohých odvetví. Niekoľko čínskych spoločností už úspešne prijalo nový koncept „Made in China“ a dosiahlo významný úspech na medzinárodnej scéne. Napríklad Huawei a Xiaomi sú teraz známe po celom svete svojimi technologickými inováciami a vysoko kvalitnými produktmi.

Továreň sveta

Rok 2049 by mal predstavovať vrcholný bod ambiciózneho plánu v oblasti svetovej výroby inovačných a high-tech produktov. Tým by sa mala Čína transformovať na popredného svetového lídra, ktorý udáva trendy. Tento rok bude z hľadiska čínskeho kalendára patriť drakovi a hadovi, teda veľmi symbolickým stvoreniam, významným pre pokrok krajiny. Hlavne však pôjde o rok, v ktorom Čína oslávi 100 rokov od svojho založenia.

Krajina známa svojou výrobnou kapacitou a ako „dielňa sveta“, prechádza výraznou transformáciou. Vďaka svojmu zameraniu na inovácie a kvalitu sa Čína stáva atraktívnejším partnerom pre zahraničné investície. Je zrejmé, že „Made in China“  už nebude to čo bývalo.

Ak chcete obchodovať s výnimočným, moderným a kvalitným tovarom, ktorý u nás ťažko nájdete, Čína je tou správnou voľbou. Vďaka 20 rokom skúseností vieme zabezpečiť, aby výroba, dovoz a kvalita tovaru dodávaného z Ázie boli presne také, aké zákazník očakáva. A ako vám môžeme pomôcť? Neváhajte, kontaktujte nás, prosím, a využite naše dlhoročné skúsenosti a znalosť ázijského trhu.

Ako hodnotíte tento príspevok?

Kliknite na hviezdu a hlasujte.

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hlasov 0

Článok ešte nemá hodnotenie

Zaujal Vás článok? Zdieľajte ho!
Zaujal Vás článok? Zdieľajte ho!