Príbalový marketing: pridajte darček a znásobte predaj
2. marca 2021
Počuli ste o príbalovom marketingu? Tento nástroj sa úspešne využíva najmä pri potrebe rýchleho zvýšenia predaja. Jednoducho tak, že k produktu pribalíme ďalší produkt zdarma. Avšak také jednoduché to zasa nie je – úspešné nasadenie tohto nástroja záleží nielen na tom, čo pribalíte, ale aj niekoľkých ďalších dôležitých faktoroch. V INVELT vám však vieme poradiť aj s touto témou.
Využiť pritom môžete širšie spektrum príbalov, ako napríklad kupóny, zľavy, letáčiky, súťaže, vzorky produktov, bonusové produkty a pod. Tieto nástroje sa štandardne využívajú:
- pri takzvanom impulznom tovare (to sú všetky tie produkty ktoré sme pôvodne nechceli nakupovať ale stoja nám v ceste na stojanoch, skrátia nám čas pri čakaní na pokladňu alebo nás jednoducho zaujmú výhodnosťou svojej ponuky)
- ale aj pri vopred plánovaných produktoch, pokiaľ sú veľmi porovnateľné, majú väčšiu konkurenciu alebo ak sú novinkou, ktorú ľudia ešte nepoznajú (a príbal ich motivuje kúpiť a vyskúšať)
Rozhodujúca je pridaná hodnota
Pridaná hodnota by sa mala „pocitovo“ javiť vyššia, ako produkt naozaj stojí. Niekedy môže byť aj vyššia ako cena samotného produktu. Napríklad k fľaši alkoholu dostanete pár vhodných pohárov, k dvojbaleniu čokolády plyšovú kravičku, ku kuchárskej knihe teflónovú panvicu…
Podľa našich skúseností, ale aj skúsenosti našich klientov najspoľahlivejšie fungujú práve príbaly s ďalším produktom. Ideálna je vzorka vlastného produktu (iná príchuť, iný výrobok vlastnej produkcie) ktorou si môžete zvýšiť predaj ďalších vlastných produktov. Veľmi atraktívny je však aj celkom iný produkt.
Aké produkty pribaliť?
Dôležité je, aby bol príbal orientovaný na cieľovú skupinu, ktorej sa to týka. Ak ide napríklad o kozmetický produkt orientovaný na ženy, bude ideálne niečo relevantné, čo by mohlo zaujať práve ich. Napríklad vzorka z vlastnej produkcie, ktorej vyskúšaním si môžeme v budúcnosti zvýšiť vlastný odbyt. Musíme však spomenúť, že výroba vzoriek si často vyžaduje čas a investíciu a býva často drahšia ako produkt samotný.
Jednoduchším riešením je nájsť vhodný hotový príbal, ktorý pokojne môže byť aj „z iného súdka“ ako samotný produkt, avšak je vhodne zvolený a najmä zacielený na správnu cieľovú skupinu.
Príbal pre nášho klienta
Náš klient prišiel na trh s novým produktom, detským sirupom. Rok po uvedení na trh sa náš klient rozhodol využiť príbalový marketing pre svoj produkt a oslovil nás, aby sme mu pomohli vybrať vhodný príbal.
Po analýze cieľovej skupiny (ktorá sa nezhodovala s tým, kto samotný produkt kupuje) sme zhodnotili, že potrebujeme zaujať hlavne deti (darček musí zaujať, niečím čo ešte nepoznajú alebo je práve trendy), ale aj ich rodičov (bude plniť aj náučnú funkciu) a bude mať viac rôznych druhov, takže deti si ho budú zbierať do série (opakovaný nákup). Z viacerých návrhov sme vybrali vajíčko, z ktorého sa vo vode postupne „vyliahol“ dinosaurus. Cena vajíčka v nákupe bola 1,2€ bez DPH.
Výsledok? Po pribalení hračky sa v priebehu roka predaj detského sirupu zdvojnásobil.
O koľko sa zvýši predaj?
To je veľmi individuálne. Podľa našich skúseností záleží najmä od vhodného zamerania a zacielenia pridaného produktu, jeho inovatívnosti, ale aj od jeho vnímanej hodnoty – ktorá by mala byť vnímaná omnoho vyššie, než je jeho skutočná nákupná cena. Potom by zvýšenie predaja o 50 – 150%, (za podpory aspoň minimálnych promo-opatrení na mieste predaja) nemalo byť žiadnym zázrakom.
3 tipy naviac
Príbal sa spravidla používa pri sezónnych promo -aktivitách a kampaniach v trvaní do jedného roku. Ten istý príbal nefunguje večne a podlieha takisto životnému cyklu, alebo jednoducho – opozeraniu. Po uplynutí tejto doby je lepšie príbal vymeniť za iný, prípadne „dať si pauzu“ a zamerať sa dočasne na iný nástroj komunikačného mixu.
V prípade nášho klienta s detskými sirupmi sme po roku odporúčali výmenu hračky – tentokrát za atraktívnu roborybu, ktorá pri styku s vodou začala plávať.
Ďalším tipom je sériovosť. Darček, ktorý vytvára určitú kolekciu alebo sériu viac podnecuje k opakovanej kúpe. Alebo sa môže skladať z viacerých častí, ktorých kompletizáciou vznikne niečo väčšie – napríklad diely stavebnice. Nezanedbateľný je tiež komunikačný efekt, kedy sa napríklad rovnaké darčeky vymieňajú za tie, ktoré nám do kompletnej série ešte chýbajú (rôzne kartičky, figúrky a pod.). Vymieňajú si ich deti v škole, ich rodičia v práci, objavujú sa v inzercii, v sociálnych médiách…
Aby ste nárast predaja pocítili viac, pripravte pre príbal napríklad väčšie multi-balenie. Vhodný príbal je dobrou motiváciou nakúpiť si z vášho produktu hneď viac, a získať tak väčší podiel na trhu na úkor konkurencie. Navyše, multi-balenie býva vo výrobe spravidla lacnejšie ako viacerých sólo-balení, a efekt z predaja násobne vyšší.
S čím sa môžete na nás obrátiť?
Radi vám poradíme so všetkým pre úspešnú realizáciu podpory – od hviezdnych nápadov až po spoľahlivé dodanie príbalových produktov až k vašim dverám.
Či sa rozhodnete o výrobu vzoriek vašich produktov (teoreticky to ide aj s tými topánkami 😉) , alebo osobité, inšpiratívne a motivujúce darčeky – za veľmi zaujímavé ceny. Je len na vás, čo uprednostníte a koľko na to máte času.
V Invelte máme tisíce možností, kontaktov a nápadov, z ktorých sme už viaceré úspešne realizovali.
Radi zrealizujeme aj vaše nápady, o všetko sa postaráme a vy budete iba sledovať, ako vám rastie predaj.
Takže – s ktorým produktom vám pomôžeme dnes?