Preprava z Číny v garantovanom čase? Nachystajte si 25 000EUR a viac

2. septembra 2021

Lodná a vlaková preprava z  Číny a ázijských krajín je horúcou témou posledných mesiacov. Blížiace Vianoce z nej ale robia tému číslo jeden.  Ľudia a firmy, ktoré pracujú v oblasti prepravy vedia, že vianočný ošiaľ hýbe trhom (oslavujú vianočné tržby práve v mesiacoch od júla do októbra)a ceny prepravy sú vtedy  v rámci roka najvyššie. 

 

 

https://www.freshplaza.com/article/9336923/container-freight-rates-up-more-than-three-fold-in-12-months/

Štandardne platí pravidlo, že ak tovar nenalodíte do októbra, nestihnete Vianoce, lebo príde neskoro. Tento rok je ale všetko inak. Obrovský nedostatok kontajnerov postavil lodiarov do pozície, že si môžu diktovať vydieračské podmienky  a žiadať kolosálne sumy za prepravu tovaru. To či Váš tovar z prístavu odíde alebo nie, nie je vôbec isté – lodiar nič negarantuje.

Ak si prepravu z Číny objednáte, ale  Váš dodávateľ nestihne tovar vyrobiť v dohodnutom termíne, musíte lodiarovi zaplatiť pokutu.  Pokiaľ ale dodáte tovar v stanovenom čase a lodiar ho nenaloží  ani po jeden a pol mesiaci, nemáte nárok na nič. Môžete iba čakať.

Alebo si objednáte  kamión z Číny za 25  – 30 000 Eur aby sme te mali akú taku istotu, že tovar príde do 20 dní.

 

Kontaktujte nás pre objednanie najefektívnejšej prepravy z Číny

 

Boľavý zub zvaný lodná preprava

Je to ako keby ste sa objednali k zubárovi. Keď neprídete, bude Vám účtovať poplatok,  ako keby Vás ošetril, ale aj  keď prídete načas, budete čakať  dokedy bude chcieť on. Pokiaľ potrebujete zvýšiť svoju šancu na čo najskoršie ošetrenie, môžete si priplatiť za to, že sa dostanete vyššie v poradí, ale stále nemáte istotu, či a kedy Vás zubár vybaví.

 

Poviete si, pôjdem predsa k inému zubárovi a svoj problém vyriešim. Ibaže oni všetci sa medzi sebou dohodli, že zvýšia ceny, lebo zistili, že zuby si sami neošetríme.

Oni extrémne bohatnú, pretože zuby má každý človek a keď má bolesti, zaplatí akúkoľvek sumu.  S boľavým zubom nevieme jesť, spať a pracovať. Zrazu sme ochromení vo všetkých činnostiach. Presne rovnako to funguje aj s prepravou.

Ako sa lodiari stali tými, čo určujú podmienky?

Globalizácia v 80. a 90. rokoch spôsobila, že krajina,  ktorá dokázala vyrobiť nejaký tovar najlacnejšie mala zabezpečený dopyt, pretože ľudia na celom svete zbožňujú, keď je niečo lacné a môžu si to dovoliť. Čína v tejto oblasti kraľovala a stala sa z nej fabrika sveta na „šmejdy“  rôzneho druhu.

Súdruhovia z východnej Číny ale neurobili chybu, ale uvedomili si, že veľké peniaze sa točia v inej lige a to kvalitných značkových tovaroch, za ktoré sú ľudia ochotní zaplatiť viacnásobnú sumu ako je ich reálna hodnota. Tak začali vznikať čínske značky ako Huawei, Xiaomi, Hisense, Haier atď. Postupne sa dostávali do domácností, fabrík, strojárenstva, telekomunikácií či agrobiznisu.

Kombinácia ceny a kvality

Spotrebitelia začali žiadať kombináciu dobrej ceny aj kvality, ktorú Čína vie dodať- či už priamo ako čínsku značku  alebo maskovane. Ak ste si kúpili kvalitu v podobe známych spotrebičov ako  chladnička Zanussi, umývačka Elektrolux , klimatizácia či televízor Samsung, určite netušíte, že ich vyrobili Číňania na tej istej ulici v Guangzhou, kde vyrábajú lokálne značky spotrebičov pre nás Európanov takmer neznáme.  Pýtate sa, či vážne vznikli na tej istej ulici? To je ale náhoda! Nejde o náhodu ale klustrový výrobný systém, ktorý je založený na maximálnej efektivite logistiky,  mininalizácii výrobných nákladov a ľudskýchch zdrojov. Jednoducho ľudia, materiál, doprava a iné zdroje migrujú medzi týmito fabrikami v minimálnom čase.

 

Rovnaké pravidlá platia aj pri u nás vyrábaných autách.  Volswagenen, Peugeot, KIA a Land Rover  nie sú na Slovensku kvôli  výhľadu na Tatry, ale práve pre kombináciu týchto faktorov.

Takýto efektívny mechanizmus  nevytvoríte za rok. Vyvíja sa a zlepšuje desiatky rokov  a má neprekonateľnú výhodu – ÚSPORY Z MNOŽSTVA. Nikdy a nikde nevyrobíte v tej istej kvalite a cene  5000 televízorov, keď  Čína urobí 5 000 000.

Má ale jednu veľmi veľkú nevýhodu. Keď predávate do celého sveta, nutne potrebujete tovar k svojmu klientovi dopraviť. A na to treba unifikovaný kontajner a miesto na lodi či železnici. Do Vašich mega efektívnych úspor z množstva prichádza vonkajší náklad, ktorý neviete ovplyvniť. Spočiatku malý zanedbateľný  parazit, ktorý Vás, ale onedlho úplne ochromí.

Dámy a pani vitajte v roku 2021.

 

Pokračovanie článku tu.

 

Kontaktujte nás pre objednanie najefektívnejšej prepravy z Číny

 

 

 

 

Ako hodnotíte tento príspevok?

Kliknite na hviezdu a hlasujte.

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hlasov 6

Článok ešte nemá hodnotenie

Zaujal Vás článok? Zdieľajte ho!
Zaujal Vás článok? Zdieľajte ho!